All kinds of craziness

Hejsan alla!

Det var ett tag sen jag skrev sist, men nu kommer ännu ett inlägg på min kära blogg. Sen jag skrev sist fram tills imorse har det inte hänt något speciellt. Vi hade en jordbävning som var 4.1 på richtersskalan i Westlake som ligger bara någon mil bort så det var lite otäckt men mest kul att uppleva. Sen har jag kämpat på i skolan med lite prov och en gruppredovisning i marknadsföring. 

Men idag har varit en av de absolut händelserikaste och roligaste dagarna i mitt liv. Jag har haft ett önskemål om att åka till Venice Beach någon helg och det gjorde vi idag. Hela familjen hoppade in i minibussen vid ca 12:00 och åkte iväg. Vi tog Pacific Coast Highway ner till Malibu. Där bor alla med för mycket pengar i sina stora hus med havsutsikt bor och man ser lyxbilar överallt. Vi hade en Rolls Royce Phantom bakom oss under en lång tid och en sån bil kostar väl runt 4 miljoner kronor.

Vi fortsatte längst kusten och kom så småning om fram till Santa Monica Beach som är känt från många filmer och tv-serier bl.a. Baywatch. När jag fick se den kända Santa Monica piren med pariserhjulet på så vart jag jätteglad! Efter det rullade vi vidare tills vi kom till nästa stop, Venice Beach. Det var grymt skoj att gå runt och titta på alla olika extremt konstiga människor där och vad de hade att sälja och visa.

Efter Venice Beach åkte vi in till centrala delarna av Los Angeles där Rick letade upp den första resturangen där han bjöd ut Catarina. Det var lite skoj eftersom han berättade hur många som dör i olika gänguppgörelser precis i det området och sen i nästa mening säger han: "Här är resturangen!" haha. Det var en jättemysig Mexicansk resturang med mycket god mat.

Sen gick färden vidare genom gangsterområden, fina områden och upp för en lång backe till ett jätte stort astronomi museeum och obeservatorium som heter Griffin Park Observatory. Där uppe kom man jättenära Hollywoodskylten och man såg hela Los Angeles. Tyvärr var det en lite disig dag annars skulle man kunna se ända till havet. Inne på obsevatoriumet som för övrig var helt gratis så fanns det mesta gällande astronomi. Jag tycker det är skoj med rymden, så jag hade fantastiskt roligt där bland alla olika grejer. Vi tittade bl.a. på en mycket bra film om rymden i en biograf som har en stor kupolduk, exakt som Cosmonova på Historiska Museet i Stockholm. När solen började gå ner så begav vi oss hemåt och vilken resa det skulle bli!

Vi såg två bilar som hade krockat och voltat så ALLA 6 körfält i motsatt riktning på Freeway 101 var avstängda och det betyder totalt kaos. Jag har aldrig någonsin sett så mycket bilar i en kö och det såg ut som om det aldrig skulle ta slut. Precis efter det så kommer två sportbilar som tävlade mot varandra förbi oss i hög hastighet och nån minut efter kommer en polis i ännu högre fart. Ni som har spelat Need For Speed skulle se stora likheter med spelet. Några minuter senare passerar vi en parkerad grå Chevrolet Camaro med en blinkande polisbil bakom. LAPD gör ett bra jobb måste jag säga och det var Game Over för hans del.

Väl hemma så spelade jag lite billjard med Jonathan för att sedan titta på Survivor och äta popcorn.

Vilken kanon dag det har varit!

Alla ungdomar vid Vinice Beach


En rolig "showman" som äter pengar från en björnfälla i Venice Beach


Rick, Catarina, Christopher och Nicole på den mexicanska resturangen!


Nicole och Christopher vi Obeservatoriet.


Jag och Christopher med utsikt över Los Angeles


En lycklig Christopher bland massa planeter!

Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Hejsan!

Vilken superdag, (lite nostalgi från 2004)!

Vi förstår att du fått en energikick av att besöka sådana platser med så mycket speciella människor på en och samma dag.

Njut, snar är det Varamostranden som gäller. Kanske du snappat upp några trender som du kan införa där?

Kramar

2009-05-10 @ 09:31:16
Postat av: Sofie Lindell

Hej Kusin!!

Den trippen skulle jag gärna göra. Låter fantastiskt kul! Någon gång hoppas jag att jag får möjlighet att besöka Carlifornien. Nu står Florida högt på önskelistan hos Eric. Han har bestämt att vi ska åka dit nästa år. Han älska späckhuggare och har sett kort från när Henke och jag var där. Tyvärr är det ju inte helt gratis att åka dit så jag sa att vi får nog vänta ett tag.

Jag ser att du har bara 14 dagar kvar... I mitt klassrum har vi oxå nedräkning 20 skoldagar kavr till sommarlovet. Jag hade turen att få ett vikariat på en termin direkt efter min examen, men det ser mörkt ut till hösten. Sandviken kommun säger upp 65 lärare till hösten.

Det har varit kul att läsa din blogg Pontus och njut av dina sista 14 dagar!

Kram Sofie

2009-05-10 @ 10:45:18
Postat av: Elin

Åh, vad kul för dig! Det måste ha varit den ultimata dagen för dig, haha!

Kramar!

2009-05-10 @ 11:26:41
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Faster Ann-Katrin

Hej Pontus

Jag är så avundsjuk på dig, jag vill också till beacherna. Vid varje avsnitt av 2 1/2 män bestämmer jag mig för att åka dit någon gång, vi får se när det blir. Njut nu av dina sista veckor, antar att det inte är så mycket läxor kvar. Hemma väntar varamon och cykeln......tror nog att bägge sakerna är något att längta efter....och så mamma och pappa förstås.



A-K

2009-05-12 @ 18:54:17
Postat av: P3

Tja fan! Ja men det tycker jag att du ska göra! :)

Ha det fint!

2009-05-13 @ 09:15:44
URL: http://ericcartman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0