Tal och BSA möte

Då var det gjort, det första rikiga talet. Jag gick upp först, det är det bästa så man kan koncentrera sig på de andra talen också och inte bara sitta och tänka på sitt eget. Kändes hur lugnt som helst när jag pratade och jag tyckte det gick mycket bra. Jag skulle inte vilja ändra på nått om jag skulle gjort om det, så då kan man ju inte vara annat än nöjd. Pratade med läraren efter han var nöjd och tyckte jag hade gjort ett bra jobb. Han hade lite synpunkter på lite småändringar i utformningen av talet, men överlag bara bra. Det har varit mycket roliga tal att lyssna på. Folk har väldigt olika intressen måste jag säga. Idag pratades det om Michael Jordan, Britney Spears, Hollywood, Foto/kameror och sen ishotellet för min del. Måste också passa på att informera Ann-Katrin att det var din kära lillebror som gav mig förslaget att prata om ishotellet.


Så har jag gått med i en klubb på skolan också som heter BSA och det står för "Business Student Association". Var där för första gången idag och det verkar vara bra, Det är seriöst och roligt folk som är med så jag ser fram emot att vara med där några månader nu på slutet. Vi ska bland annat anordna en slags mässa där affärmänniskor kommer och pratar om olika ämnen. Det kommer vara inom olika områden som marknadsföring, företagsekonomi, entreprenörskap, internationella affärer mm så det blir perfekt. Den kommer äga rum de 24 april så jag ser fram emot det! Sen ska några andra företagsledare komma och prata fast då bara inför vår klubb så det blir en händelserik vår nu. Jag pratade med min handelslärare jag hade i höstas och frågade om han kunde skriva ett brev om hur jag var i skolan till utbildningen jag har sökt nu. Han var jättepositiv och glad men sa att om jag gick med i den här klubben kunde han skriva ett mycket mer utförligt och bättre rekommendationsbrev. Så det kommer mycket positivt från BSA klubben.


Annars har det väl inte hänt så mycket här. Jag pluggar till affärsengelska prov som jag ska ha imorgon. Sen var jag ute och sprang, själv dock för Nicole har fått ont i en höft. Måste gå över snart om hon ska klara av att springa över 2 mil om några veckor. Men det fixar sig säkert tills dess. Jag sprang en timme och det var rätt skönt att springa runt själv kunde välja fart och väg helt själv.


Hoppas ni alla har lagt märke till min nedräknare! Hittade den av en slump och det kan ju vara roligt att ha på bloggen. Har traslat som tusan för att få in den på bloggen i mitten så det ser snyggt ut, men nu är jag nöjd!


Sen måste jag även berätta att efter 3 veckors slit, hård träning, svärande och sjungande så kan jag och Nicole sjunga hela den här sången utan några som helst papper bra va?! Börja aldrig lära er den för det tar en jäkla tid och känns som det finns vikigare saker att lägga energin på! Vi får lägga upp en video när vi sjunger den med det kommer inom kort. Vi har tränat på den medans vi har gått till Wildwood där vi springer. Det ligger 20 minuter bort och då fick vi ideen att lära oss den här sången.

   

Så nu när jag har blivit så teknisk av mig så passar jag på att lägga in en film från när familjen var på besök och vi gick över Golden Gate Bridge. Jag förbluffas över mig själv hur man kan stå på en sån interesant plats och bara prata om sånt som inte har någon betydelse överhuvudtaget. Men som sagt "det är i alla fall ett minne för mig."  



Nu har jag hållt på att fixa med bloggen en timme så nu ska jag hitta på något annat roligt. Nicoles födelsedag ska firas imorgon och i helgen då grabbarna kommer hem så det kommer nog snart ett till inlägg!


Kommentarer
Postat av: Faster IM

Hej, vad kul med både film och nedräknare, så om 80 dagar och 13 timmar är äventyret över, tänk vad tiden går fort!! Kul att talet gick bra, engelskaprovet går säkert också bra.

Tråkigt att Nicole är skadad men det är ju bra att ge sej ut själv på träningsrundor, du får ta med lite bra musik i öronen så går det ännu lättare.

Sköt om dej!!! Ing-Marie

2009-03-05 @ 07:59:37
Postat av: Elin

Shit, vad imponerad jag är! Vet inte om jag ska beundra dig mest för vad du gör i skolan, att du har blivit så teknisk eller att su ska springa två mil. Näe, jag tror att jag är mest imponerad över att du har lagt ner så mycket energi på att lära dig den där sången- det är sjukt imponerande! (:P)Aja, duktig är du i alla fall! PUSS&KRAM!

2009-03-05 @ 08:59:13
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Faster IM igen

Herregud, nu har jag lyssnat på den där sången ni lärt er???? Hur fabian har ni klarat detta?? Jag hoppas verkligen ni spelar in den så jag får höra hur det går, jag för min del skulle inte en klara första delen!!!!IM

2009-03-05 @ 11:59:44
Postat av: Mamma

Hejsan!

Jag håller med Ing-Marie,hur kan man lära sig denna låt??? Det blir intressant att höra sången live när du kommer hem. Du får be Tobbe lära sig den på gitarr så får du sjunga den på din "välkommen hem" fest! Kul med nedräkningen, det går fort nu!

Kramar mamma

2009-03-05 @ 13:54:14
Postat av: Brorsan

Impad, impad, impad.............Jag kan inte säga annat. Nedräkningen, filmerna, att det går klockrent i skolan och att du ska springa en halvmaraton. Galet starkt.............Filmen från Golden gate blev ju kanon..........och sången.........I am really impressed of my littlebrother. Take care. Jag besöker denna sida snart igen.



Sköt om dig brorsan

2009-03-06 @ 18:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0