Skola i massor!

Här i Kalifornien är livet toppen just nu! Vädret är varmt och skolan går bra så vad kan man klaga på? Har haft lite prov och allt har gått bra så det är skönt att pluggandet ger resultat. Idag har jag haft en av mina favoritlektioner nämligen speech. Läraren pratade om olika upplägg på tal och gav exempel på dem vilket var väldigt underhållande och roligt.

I marknadsföringen ska vi lämna in första delen av vårt grupparbete imorgon. Jag är inte ett dugg orolig inför det allt är så prydligt och bra så tror läraren kommer bli förtjust i det.

Idag har det varit Club Day på Moorpark där alla klubbar samlas så att elever och lärare kan se vad det finns för klubbar på Campus. Jag stog tillsammans med tre andra medlemmar vid BSA:s bord och försökte locka flera medlemmar. Vi lyckades nog bäst av de 10-12 klubbarna som medverkade vi fick runt 10-15 stycken nya namn på vår e-mail lista. Det lockades med olika saker, vi och de flesta andra hade godis, en klubb hade svingdansuppträdande, någon annan lotterier. Minst genomtänkta var nog ändå de som serverade glass, KATASTROF! Det var strålande sol och 30 grader ute, så glassen var inte glass så lång tid men de han ju servera några stycken under de första 15 minutrarna i alla fall.
 
Sen så är det hårdträning inför halvmaratonet nu. Nicole har ont i sin höft så vi får se hur det går men det ska nog gå mycket bra hoppas vi på. Jag känner mig i fin fin form så det ska bli kul att springa.

Fick ett brev hem nu idag av Amerikanska Regeringen "The Military Selective Service" om att gå med i Amerikas Arme i Irak. Det stog att de hade sätt i deras papper att jag var en man som skulle vara lämplig att gå med, eftersom jag är bosatt här nu och har går i College. Jag ska ny bara skicka in och säga att jag ska hem till Svergie igen tilsammans med lite visumbevis så ska allt bli bra. Om jag vägrar att svara kan jag få 5 år i fängelse och böter på $250 000 och det vill man ju gärna slippa haha. Tycker det var ett roligt brev att få så det ska jag spara det!   

Passade på att ta med mig kameran till skolan idag. Det första kortet är på mig och min tal lärare Stephen Doyle som alltid har udda mönster på sina slipsar. Idag var det massa vita får och ett svart får i mitten.




Här är en bild från idag när vi försökte locka medlemmar till vår klubb skoj skoj. Först är det jag, sen klubbens President Brian och Vice Presidenten Morgan 



Det swingdansande paret, träd. blå himmel och fina ballonger


Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Det är bra att du är aktiv och deltar i det mesta, men vi uppskattar ditt beslut att inte gå med i Amerikas Arme i Irak!

Vädret ser inte tokigt ut heller, vi längtar också till en klarblå himmel här i Sverige.

Kramar

2009-03-19 @ 07:19:00
Postat av: Faster IM

Vad kul med bilder och Ert väder ser jag ju att det är väldigt skönt, här i Motala kommer våren smygande idag är det blå himmel även här.

Du är jätteduktig och maran kommer säkert gå bra också som du tränar, hoppas Nicols höft blir bättre.

Armen.......vem vet du kanske kunnat göra världen bättre??? Kram!!!!

2009-03-19 @ 08:45:32
Postat av: mamma

Vad snyggt du har designat din blogg! Du börjar bli ett riktigt dataproffs!

Kramar mamma

2009-03-20 @ 08:05:02
Postat av: Faster Ann-Katrin

Hej Pontus

Kul att höra ifrån dig igen, jag tycker det är så långt emellan just nu. Det är i allafall kul att allt funkar hos dig. Du gör precis rätt som struntar i armén tror inte att det skulle passa dig. Himlen är i alla fall lika blå här som hos dig men värmen känner jag inte ngt av än. Ha det fortsatt bra. Tycker det doftar pizza en trappa ner så hej då



A-K

2009-03-20 @ 20:10:24
Postat av: Leif Andersson

Hej Pontus.

Varför tog du inte chansen att få betald semester i Irak det hade jag gjort direkt.

Bra väder och bra mat det här kommer du nog att ångra.Idag lördag har det varit den första riktiga vårdagen så jag tog en tur på motorcykeln.

Sedan blev det årets första grillning.

Ha det så bra.

Leif

2009-03-21 @ 19:02:47
Postat av: brorsan

Kanon att du är laddad för löpningen. Detr går nog åt att vara det. Och sen är det helt klart underbart att höra att det går så bra för dig som det gör.



Jag blir avis på vädret kan man säga:)



Nu ärdet bara 2 månader kvar tilldu är tillbaks igen alltså



Va skoj det ska bli att du kommer hem igen



Då får vi hiitta på lite saker



Kanske ta ngn tennismatch i tennishallen



2009-03-23 @ 16:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0