Chesebro Half Maraton

Det har hänt lite allt möjligt här på senaste tiden, men det ska jag inte skriva om här. Hela inlägget kommer istället att handla om halvmaratonet som Nicole och jag sprang idag.

Klockan ringde klockan halv 5 i morse och sliten gick jag upp, åt frukost och drack massa vatten. Sedan var det dags att åka iväg till starten. När vi fick nummerlapparna, fina tröjor och massor annat i en påse igår så blev vi väldigt peppade och på startlinjen var humöret på topp. Starten gick klockan 7 på morgonen och sen började löpandet. Det var kul och lite galet i starten när 1500 dundrade iväg samtidigt. Banan var väldigt utmanande om man säger så.
 
Det fanns lite olika val på rundor man kunde springa idag på samma ställe som vätternrundan ungefär. Det fanns ett vanligt halvmaraton (Pacific Half Maraton), sen terräng versionen som vi sprang (Chesebro Half Maraton) sen ett barn lopp och två stycket kortare lopp. Eftersom vi sprang terrängversionen så var banan väldigt ojämnt, backig och krokig vilket gjorde det hela mycket värre än vad jag hade tänkt mig. Jag trodde det skulle var på fina breda grusvägar men så vart det inte.

Vi sprang i ett bra tempo lite drygt 7 miles (1,1 mil) sen kom en maffig uppförsbacke där vi gick upp som ALLA andra gjorde. Efter det var det lite svårt att komma igång igen men vi spang det mesta i alla fall. Det var också väldigt varmt för en svensk 27 grader och strålande sol och inte en vidpust. Kom i mål på 2 timmar och 30 minuter rätt bra tycker jag. Det var superkul att springa men skulle vilja testa och springa ett vanligt halfmaraton själv så man kan hålla precis sitt eget tempo och springa på asfalt. Men det är ju helt klart roligare att springa två så man kan peppa varandra. 

Efter var det "Post Race Party" för oss löpare där det var mycket god mat, fruktbuffe och mycket annat. Passade på att ta lite massage också alltid skönt gäller att passa på när det är gratis! Så vi gick runt där i lite drygt en timme innan vi åkte hem.

Nu känns allt väldigt bra! Det var tuffare än vad jag trodde samtidigt som det gick bättre och var roligare än vad jag trodde. Det var en mycket lyckad dag som jag kommer minnas länge!

På väg in i mål efter 13,1 miles (2,1 mil)



Äntligen i mål!



Hittande mycket att dricka och äta efter



Allmän bild från "Post Race Party"


Kommentarer
Postat av: Elin

ÅH, SÅ DUKTIGA NI ÄR!!

puss&kram!

2009-03-29 @ 11:28:14
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Mamma och Pappa

Bra jobbat! Förstår att det är mycket tufft att springa terräng än på vägen men du ser inte speciellt trött ut efter målgången!!!

Ser att du klippt dig, det måste vara skönt med kort hår när det är så varmt.

Kramar

2009-03-29 @ 17:31:39
Postat av: Lise-Lotte

Vilken prestation, jag är full av beundran! Du ser oförskämt fräsch ut vid målet tycker jag, det var ju riktig sommarvärme efter våra mått mätt. Vilken kul grej att ha med sig hem som ytterligare ett minne!



Ha det fortsatt gott!



2009-03-29 @ 19:33:11
Postat av: Brorsan

I am impressed my brother.

Mycket strongt gjort att fixa den långa rundan.

Jag skulle också vilja kunna orka springa 2,1 mil. Det längsta din bror sprungit är 1 mil och då spprang man någonting som heter POSTMILEn, runt kaknästornet i Estocolmo.



Ett stort GRATTIS för denna bedrift



HA DET BÄST NU



From your brother

2009-03-30 @ 21:08:39
Postat av: Faster IM

Hallå, sol o blå himmel i motala också, ska jag anmäla dej till Stockholms maraton ??? du hinner lagom hem till den, om nu inte du ändrat dej för enl. räkneverket ska du inte komma hem på 298 dagar nu.

Kram från fastra di!!!

2009-04-01 @ 09:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0