Super Bowl

Idag var det dags för den största händelsen i idrottsamerika. Super Bowl är finalen i Amerikansk Football och final lagen som möttes i Tampa, Florida var Pittsburgh Steelers mot Arizona Cardinals. Det var en väldigt rolig match och titta på och svängde mycket i slutet med 3 minuter kvar såg det ut som att Arizona skulle ta titeln men när slutsignalen ringde så stog Pittsburgh som vinnare. Bruce Springsteen var pausnummer och det var en väldigt stor show i amerikansk pampig stil. Det var många roliga reklamerfilmer också, Det är väldigt dyrt att ha reklamfilmer under Super Bowl, därför är det bara nya och rikigt bra reklamfilmer som visas. Coca-cola hade en reklamfilm som var 1 sekund lång, $100 000 kostade den! Här var de två roligaste enligt min smak men fanns många bra.
 
http://www.youtube.com/watch?v=vUfbEdzFT58

http://www.youtube.com/watch?v=BsDZbH9_vxU

Bilen mår fortfarande inget bra. Rick har tittat på den men vet inte rikigt vad det är han har lite olika teorier om vad det kan vara. Han ska titta på den imorgon igen sen ska vi ta den till en mekaniker så de får fixa till det. ´

Chirstopher och Jonathan har varit hemma från College över helgen och det har varit skoj och haft dem här. Vi har spelat massor av billjard och basket ihop. Jag och Nicole är ute och springer 3 dagar i veckan fortfarade. Jag är så glad att det håller i sig min kropp behöver det! Vi har anmält oss till ett halvmaraton den 28 mars. Så det ska bli spännande och se om man överlever det testet :)

Annars har det väl inte hänt så väldans mycket här tycker jag. Jag höll mitt första tal i skolan på Speech som gick mycket bra tycker jag, så nu kan jag luta mig tillbaka och lyssna på de andra under några lektioner. Har även hunnit med att ha ett prov i Business English som också gick bra så det är skönt att man har fått en bra start på den nya terminen.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Tja broder. Låter coolt med final i super bowl. Synd att det strular sig med bilen. Bättre att ha en Mitsubishi, dom kan man lita på he he.



De blir nog bra med en o-växlad hoj när du kommer hem. Hälsa alla o sköt om dig.

2009-02-02 @ 14:23:27
Postat av: Faster Ann-Katrin

Hej Pontus

Här får vi titta på bottenmöte i bandy inte riktigt lika mycket publik eller ståhej men i Motala vet vi inget annat. Nu har vi tre arbetsdagar kvar till Thailand det ska bli så skönt med bad och sol. Träna nu ordentligt så du inte får bryta halvmaran medan Nicole springer vidare, det vore ju retfullt.



Ha det fortsatt bra, skolan behöver jag nog inte peppa dig till den verkar fungera alldeles utmärkt.



kram

Farmor och Göran hälsar till dig.

2009-02-02 @ 18:43:49
Postat av: The Postman - Billy The Kid

Tjaba! Pontus! Ett litet tips - Har du kollat om det är bensin i bilen !(jag är faktiskt rätt bra på bilar)

2009-02-05 @ 16:48:09
Postat av: Ulrika

Hej!



Vad skoj att läsa din blogg!

Kul att se bilderna när familjen var på besök.

Verkar som du verkligen trivs i USA. SKOJ! Många stora händelser där nu då... Det historiska presidentvalet och Super Bowl.



Trevlig helg!



Krams

Ullis

2009-02-06 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0