Regn, regn och mer regn

Hejsan alla!


Jag har hört att det snöar massor i Sverige nu! Här har vi en regnperiod nu vilket inte är så spännande kan jag säga. Det har regnat 5 dagar i rad nu och ska fortsätta imorgon också, så jag har inte gjort allt för mycket de senaste dagarna. Det har varit skolan och sen läxor följt av lite tv, filmer och datorn som gäller. Skolan går helt över förväntan bra och alla test jag har haft hittills har varit mycket bra! Nicole och jag hade en memory tävling igår och jag fick förlorade i sista omgången!!!


Idag har vi hunnit ut på vår löparrundan eftersom det var upphåll på förmiddagen. På vägen dit hittade vi en bortsprungen hund som vi hjälpte så nu är han/hon hos sina ägare igen.


Bilen har vi inte tittat nått mer på. Det kan vara så illa att bilens "timing chain" har gått sönder och det kan i värsta fall betyda att motorn måste bytas vilket betyder skroten för min bil. Men jag lever fortfarande på hoppet om att det kan vara något annat. Som tur är har jag lärt känna en mycket snäll kille som heter Kenji som jag får skjuts av till skolan så det fungerar ganska bra utan bil ändå. Vi har många lektioner ihop så vi håller i ihop på raster och under lektioner så det är skoj.

Jag har också sökt in till en utbildning i Linköping som jag hoppas kunna starta till hösten!


Kommentarer
Postat av: mamma och p

Hej Pontus!

Det kan ju inte vara full fart jämt, några veckor måste det få vara mellanperiod också i USA.

Vilken tur att det har löst sig nu när du är utan bil med skjuts till skolan också och att du hittat en kompis där.

Vi har skickat din ansökan vidare till Linköping nu.

Kramar mamma

2009-02-10 @ 17:56:54
Postat av: leif o onka

Hej pa dej nu har vi antligen battre vader an dig, har ar det 35g och i havet runt 30. vi ar i khao lak det ar valdigt lungt har milslanga strander med knappt en manniska ungefar som att vara hemma i motala dvs folktomt.vi har lite mer an en vecka kvar har sen bar det av till nordpolen.hoppas allt ar bra onka halsar

Leif

2009-02-12 @ 03:55:23
Postat av: Faster IM

Hej Pontus, i helgen har vi haft vår, sol från blå himmel visserligen lite kyligt men skönt ändå!!!

Misstänker att Du börjar längta hem till vardagen i Motala och nya studier på svenska, hoppas Du kommer in på det du sökt.

Ha det bra! / Ing-Marie

2009-02-16 @ 09:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0