Improvisations tal

Idag har jag varit i skolan och haft en Speech lektion. Det var en rolig lektion tycker jag, för vi hade nämligen improvisationstal på schemat. Det gick helt enkelt till så att man vi blev upproppade en och en sen fick man gå fram till lärarens hat fylld med smålappar, för att sedan hålla ett tal om ämnet på lappen. Jag fick den värsta ämnet jag kan tänka mig, på lappen stog det "Oprah ...". Jag vet ingenting om Oprah Winfrey har sett små delar av hennes tv-show och omslaget på hennes tidning i affären. Så jag gick ut och skulle förberedda mig i 3 minuter medans någon annan höll sitt tal. Efter 2 minuter stog det på min lapp:

Oprah!

HAHA!! Det stog helt still i huvudet, på ett sett jag aldrig varit med om förut. När jag väl kom upp och började prata så gick det rätt så bra tycker jag. Pratade om allt möjligt, gav lite exempel från de få snuttarna jag hade sett av henne. Min slutsats blev efter lite drygt 2 minuter att hon var överskattad som programledare och att hon lever på att hon har tillräckligt med pengar att hela tiden ha de hetaste kändisarna i sitt program. Vi får se vad läraren tycker om det så småning om. Det var en udda  rolig upplevelse i alla fall! Jämfört med de andra som höll sina tal så tycker jag att det gick bra.

Idag fick jag ytterliggare ett brev, den här gången från Mormor! Jag har väntat på det brevet i över en vecka nu eftersom mamma sa att det var på väg. Det var väldigt skoj att läsa det och det gav med en extra energikick. Ska bli så skoj att komma hem snart och träffa alla igen! Nu börjar jag hålla riktigt bra koll på hur många dagar det är kvar till jag landar på Landvetter.

Ni får ha det så bra, så hörs vi snart i Sverige!!! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hessan!

Bra jobbat, som vanligt. Det är nog svårt att hålla ett föredrag med färdigt manus tycker jag!



Jag har talat om för mormor att hennes brev kommit fram och hon blev jätteglad eftersom det kom i retur först. (Antagligen kan man inte läsa skrivstil i USA.)

Kramar mamma

2009-04-23 @ 14:06:13
Postat av: Faster Ann-katrin

Hej på dig

Precis min åsikt om Oprah, och jag tror nog du svängde till orden så att det lät bra. Jag har en tjej här som fyller 21 år på måndag och heter Linda hon är så sugen på att göra som du, läsa utomlands, vill bli inredare och undrar om du vet om ngn bra utbildning där du är, kan även tänka sig att ta över ditt rum ha ha ha. Tänk Pontus nu har du bara 30 dagar kvar va himla fort det har gått. Sommaren har kommit till oss idag och i helgen ska vi fara till Uppsala vi får hoppas solen skiner även där.



Kram A-K

2009-04-24 @ 09:34:57
Postat av: Brorsan

Hallojsan



Du är helt makalös. Jag skulle aldrig kunna babbla ngt om Oprah även fast jag också sett snuttar ur hennes program. Starkt jobbat broder.



I morgon blir det flyg till Thailand. Ska bli gött.



Ser fram mot att träffa dig igen. Din cykel står kvar i det hemliga förrådet på Cheesevalley street.



DIF går det riktigt illa för i Allsvenskan. Torsk 2-0 mot BP i dag. Aj aj aj.



Sköt om dig nu sista månaden OVER THERE så hörs vi grabben.



Än en gång, starkt jobbat på speechen!!!!!!!!!!



Broder T

2009-04-24 @ 23:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0