Business Expo!

Hejsan alla!

Först vill jag passa på och önska Tobbe och Ulrika en trevlig resa till Singapore, Thailand, Australien mm. Sedan vill jag gratulera Elin som fyller 20 år idag (24/4). 

Jag har haft en väldigt rolig förmiddag idag! Jag har varit på nått som heter Business Expo på Moorpark College. Det är BSA (Business Student Association) som jag är medlem i som håller i hela tillställningen. Det är en dag då alla på skolan är välkomna att lyssna på personer från många olika delar inom handel, som vi bjudit in. På morgonen var jag värd åt en av talarna som heter Ken Barry. Han pratade om Human Resorces vilket handlar hur det går till när företag antäller nya medarbetare och hur man får rätt man på rätt plats i ett företag. Det var rätt simpelt jag pratade med han och tre andra föreläsare under frukosten, känns kul att få sitta med de stora killarna och prata. Efter det visade jag honom till hans rum och var lite springpojke åt honom.

Sedan lyssnade jag på honom och två andra föreläsare som var mycket duktiga och inspirereande. Man fick välja de tre som verkade mest intressanta utav de sju föreläsare som var där. Jag lyssnade på en 27-årig tjej som jobbade med Marknadsföring och Affärsutvecklig. Hon visste verkligen vad hon pratade om och allt hon sa var väldigt lärorikt och givande. Sedan lyssnade jag på min nya idol Edal Goran som är 32 år och jobbar med Finanser. Han gjorde ämnet väldigt roligt, intressant och spännande. Han berättade om hur man kan dra nytta av nedgången på börsen och hur man ska tänka för att komma så långt som möjligt i affärsvärlden. Alla föreläsare och lyssnade på hade väldigt många bra och tänkvärda saker som jag kommer ta med mig i framtiden.
 
Efter det gick alla över till skolans teater där vi fick lyssna på dagens huvudperson Bill Watkins Han pratade om börskraschen och hur man tror att framtiden kommer se ut ekonomiskt. Det var sådär, han pratade väldigt fort och han använde sig av mycket facktermer så jag hade lite svårt att få ut så mycket av föreläsningen. Om inte annat så blev jag nog bättre på Engelska och lärde mig lite till om hur Amerikas och resten av världens ekonomi fungerar.

Tyvärr tog jag inga kort under dagen. Det var fotografter där så har jag tur hittar jag kort på Internet om några dagar.  

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejsan!

Låter spännande, då får vi se om det kommer några kort.

Här känns det som om sommaren har kommit. 18-20 gr var det i lördags, underbart!

Vi håller på att planera trädgården, hur vi ska lägga plattor, vart vi ska ha land och vad vi ska så igen, man får sådan arbetsglädje när det är sol ute!

Lycka till med slutprovet i Speech på onsdag. Jag tror du kommer att göra jättebra ifrån dig!

Kramar

2009-04-27 @ 07:16:45
Postat av: Elin

Åh, det låter som du hade en mycket inspererande dag! Kul för dig!=) Kram!

2009-04-27 @ 11:30:53
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Faster IM

Hallå, om du blir lite sugen på Motala kan du gå in på en sida som heter www.motala24.se gå sen vidare till vimmelbilder och titta på Lyckan den 24/4 så får du se några ansikten som du säkert längtar efter!!!!

Kram från Fastra som längtar efter semester.

2009-04-27 @ 14:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0