UCI

Idag har jag varit på en trip genom hela Los Angeles. Jag har ytterligare än gång fått en uppfattning om hur vansinningt stort det är.

Jag följde med och hjälpte till när vi skulle flytta Christopher och Jonathan till College. Christopher ska börja andra året och Jonathan första. Dom ska gå på skolan UCI (University of California Irvine). Skolan är som en mindre stad, den har 27000 elever så de har cyklar så de kan lätt ta sig mellan klassrummen.

Jonathan flyttade in idag i ett litet rum med en ökänd rumskamrat. Rummet han bor i var jättelitet fick precis plats med två sängar, skrivbord och garderober sen var det smockfullt. Men han kommer nog trivas bra.

Christopher flyttar in på torsdag för han ska inte vad med på första veckan där man träffar kompisar med mera. Han bor med 4 killar i en större lägenhet. 2 av dem har egna egna rum medans christopher och en kille som heter Felix delar rum.

Tycker det är skoj att se hur allt funkar här och titta på skolorna. Allt är så stort bara affären där man kan köpa kläder, flaggor, muggar, klockor, mjukisdjur mm med UCI loggor är galet stort det är som att gå in på JC i Motala. Och det är ändå inget mot bokaffären undra hur mycket pengar de känade idag när alla flyttade in. Jonathans fysikbok kostade $233 ganska dyrt för en bok hehe. 

Vi har också varit på IKEA och handlat tallrikar och sånt. Jag handlade Algrens Bilar och Marabou Mjölkchoklad som jag ska äta vid nått festligt tillfälle. Kul att se allt svenskt som mammas favorit "Annas pepparkakor" så det var som Sofie skrev det är nog ett bra ställe och besöka om man längtar hem.
 
Jag glömde kameran så ingen bild denna gång :D

Ha det bra alla glada!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter kul, kan verkligen "frias med en bil"! Hoppas att det är bra med dig annars också! PUSS&KRAM!

2008-09-22 @ 15:10:17
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Leif Andersson

Hej Pontus min fråga är vad är det för ökänt med rumskamraten. Du verkar att smälta bra in med amerikanarna det är nog bäst att du går på Ikea ibland så du inte glömmer av hur det är i gamla Svedala. Här börjar det bli mörkt o kallt så ett stänk av avund kan du nog förstå.

Inte visste jag att mamma var galen i pepparkakor sånt är alltid bra att veta.

Ha det så bra.

Leif

2008-09-22 @ 19:55:27
Postat av: Jenny

häftigt att vara i USA!

2008-09-22 @ 19:59:30
URL: http://pennypie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0