Skolan! Tjuhu

Okej nu är det igång på rikigt alla kurser är igång för fullt och det är riktigt kul! Mycket roligare än i Sverige måste jag säga. Jag hade några guldkorn till lärare i Sverige som jag verkligen tycker om men mina lärare här är guldkorn allihop. Alla är sjukt smarta och har en smarthetaura runt sig som gör att man ger dem väldig mycket respekt. 

Idag har jag haft Social Psychology väldigt skoj, Vi håller nu på med hur man läser av folk varför de reagerar som de gör och beter sig som de gör. Finns många olika teorier om detta som vi nu håller på att lära oss just nu, det är ju just sånt här man vill kunna och roligt att kunna sätta ord på allt med (gäller bara lära sig alla ord på engelska svettigt värre)

Sen har jag haft astronomi läraren var kanon rolig, smart och har mycket exempel på allt han förklarar vilket gör allt enklare för en liten Internationell student. Vi pratade om hur sjukt små vi är och hur långa avstånd det är i rymden. Han sa bland annat att om man drog ner solens storlek till en tennisboll och placerade den vid vår skola skulle nästa stjärna ligga i Kansas vilket är halva USA. Fullständigt Galet som Tobbe skulle sagt :)

Sist men roligast har jag Business and economics galet kul det här är så spännande speciellt när man har en lärare som vet mer än vad som är mänskligt. Just nu kollar vi på USA:s ekonomi kasnke inte det mest uppmuntrande och sen också börscrashen som hände den senaste veckan. Han kallade det en ekonomisk Tsunami säger väl nått om storleken. 

Sen har jag engelska imorn det är varken skoj eller tråkigt som en vanlig engelska lektion inte nått vidare spännande men det är nyttigt att kunna. 

Är på skrivhumör idag har en riktig energiboost i kroppen så kasnke borde skriva en sammanfattning längst ner. Men det är kul att känna att man vågar räcka upp handen mer och mer och vara med i disskutioner. Galet läskigt när lärarna första gången bara slänger en fråga till än man vill ju inte skäma ut sig men efter några svar utan skratt och med ett lyckat resultat så blir det lättare och lättare. 

Nu sitter jag här med en Dr Pepper och lyssnar på Abba haha sånt kasnke man inte ska erkänna men det svänger rätt bra. 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie Lindell

Hej Pontus!!

Du verkar ha det väldigt bra "over there"!! Kul att det är så roligt i skolan och jag lovar om några månader kommer det inte spela någon roll vilket språk du använder, du kommer att kunna uttrycka dig lika bra på engelska som på svenska. Jag kan rekomendera dig en restaurang om du inte besökt den än. TGIF (Thank Good Its Friday) Där åt jag flera gånger i månaden när jag bodde i USA (ja jag vet att det är 100 år sen)och jag äter alltid på TGIF när jag är i Stockholm. Sköt om dig nu och ta vara på tiden, det går mycket fortare än vad man tror. Här i Sandviken är allt bara bra!!

Många kramar din kusin Sofie

2008-09-16 @ 08:19:09
Postat av: Elin

Jag är så glad för din skull att allt känns bra! PUSS&KRAM!

2008-09-16 @ 20:35:01
URL: http://kaffeelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0