I skolan!

Ja nu sitter jag har i skolan och vantar pa lektion. Darfor kan jag inte skriva alla bokstaver sa bade ni och jag far anvanda vara gra celler lite grann nu.

Idag har det varit en lang skoldag. Det positiva ar dock att det bara ar en lang dag i hela veckan det gor det hela lite battre. Jag pluggar och pluggar har prov pa de forsta 141 sidorna i Business boken hjalp hur ska detta ga? Det gar nog bra tror jag fast det ar svart att skumlasa text pa engelska sa det tar ju lite tid. Ska bli kul att fa forsta testet nu med sa man far nan susning om hur svart det ar har som sagt igen aning. Men ska gora mitt basta mer gar det ju inte gora har jag lart mig.

Jag har nyss haft astronomi. Lararen far man godis av om man svarar pa fragor och han ar sjukt underhallande nar han forsoker forklara alla underliga fenomen som finns dar ute i rymden.

For att fa igang folk att kommentera lite mera tankte jag stalla en fraga till er som just laste detta. Jag har blivit bjuden pa kalas till en 102 aring. Vi (jag och familjen Haydt) har lite svart att lista ut en present till honom. Han ar lite sliten sa att dra med han pa en utflykt funkar inte sa bra men kom garna med andra forslag! (Nu fick ni natt att bita i!)

Vilan ar nu over tillbaks till boken! Adios 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Pontus!

En liten parentes, du skrev ökänd rumskompis inte okänd rumskompis i tidigare inlägg som Leif frågade om.



Svårt med en present till en 102 åring men jag ska försöka.

1.Gojibär är föryngrande, folket i Himalayas äter dessa och lever till de blir minst 100 år säger man. Är man 102 får man satsa på 150 år.

2. En ljudbok skönt att lyssna på och så slipper han läsa själv.



Lycka till med provet!

Kram mamma

2008-09-23 @ 20:50:00
Postat av: Faster Ing-Marie

Hallå Pontus jag var borta i solen en vecka så nu har jag läst ifatt dina äventyr, min kolega har fullt upp med europakartan... 8 fel, jag hade nog bara fått 8 rätt!!

102 åringen blir nog bara glad över ett leende från den svenska blonda pojken. Du får berätta vad det blev.

Ha det jätte bra!!!

2008-09-25 @ 12:52:49
Postat av: Faster Ann-Katrin

När jag fyller 102 år skulle jag vilja sitta och prata med Dig, röka en cigarett och dricka ett glas vin. Tror att den är 102-åringen vill prata lite med dig, röka en cigarr och dricka ett glas whisky. Ditt prov kommer att sluta galant tror jag. Ha det fortsatt jättebra.

2008-09-25 @ 14:16:39
Postat av: Broder

Tja brorsan. Ett stort lycka till på provet. Det går säkert bra.



Ja...102 bast. Det är inte lätt. Ni får göra en smarrig tårta och även kanske ge honom en flaska schysst whiskey. Annars är det svårt att komma på. ha det great där också.



Vi hörs av



Kram Tobbe

2008-09-25 @ 16:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0