Guld är alltid guld

Jag är hemma nu från en lång skoldag men mycket roligt så det är perfekt. Har haft business och economics nu sista lektionen. En mycket rolig kurs speciellt nu när det är helt galet på börsen. Vi lär oss handla med aktier med lossaspengar svårt att göra vinst nu för tiden. Förra veckan gjorde jag ändå en bra investering köpte massa aktier i företag som handlar med Guld. Läraren gav det tipset att när marknaden är ostabil söker sig många till säkra saker och guld är en av dem det försvinner aldrig och inte så mycket kan hända där. Smart tänkt där!

Annars så börjar jag fundera vad jag ska välja i vår. Finns en del skoj att välja mellan ska välja 4 kurser och just nu lutar det mot att det blir:

Speech: Man lär sig hålla tal, skojigt och nervkiklande
Mangement: Hur man tar han om ett företag och anställda i ett företag
Marketing: Hur man marknadsför produkter osv
Business English: Förmodligen svårt men tror att jag kommer lära mig massor så vore dumt att missa den.

Måste också göra ett litet inlägg om mitt nya favoritprogram på tv eller webtv som jag använder FÄRJAN hahah helt otroligt bra om man är trött och skrattar åt allt. Handlar om livet på Cindirella färjan mellan Sthlm och Mariestad. Tittade precis på andra avsnittet. För det första introt är så roligt! Lite som "skilda världar" stuk fast så mycket roligare eftersom det är så felplacerat på nått sätt. Sen personerna som jobbar på färjan.
Favoriten så här långt är Håkan som jobbar i baren skratta rikigt mycket när han ägnade 3 min av dyr programtid när han berättade om när han som barn vart jagad av en "jättehumla" och därför är livrädd för humlor än idag. Roligaste är att killen är stor stark (tänk Robert Kronberg). Kan se den bilden framför mig när han kommer springade med en jättehumla hack i häl. Sen givetvis alla passagerare med sina väl genomtänkta och brilljanta uttalanden hehe att folk lyckas göra bort sig så mycket på ett fåtal sekunder i tv är ganska imponerande och underhållande.

Ja, det är så mitt liv ser ut, nu väntar 8 och en halv timme sömn så skönt så!

Allas vår Håkan i baren

Kommentarer
Postat av: gurra m

hahah Mariestad ! du menar nog Mariehamn, va tvungen och rätta dig, ha det bra (:

2008-10-07 @ 20:32:14
Postat av: Leif Andersson

Hej pontus vad bra att ni får handla med lossas pengar,det kanske dom andra snubbarna på Wall street skulle fortsatt med så hade nog ekonomin varit lite ljusare.Igår var vi hos Valborg och firade Göran han bjöd på smörgåstårta som han hade gjort själv.Här regnar det nästan hela tiden så det är inget att ha. hoppas du har det bättre och allt är bra /Leif

2008-10-09 @ 18:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0