Glädjeeufori

Idag har det varit en rikigt bra dag av massor olika anledningar stora och små men vill berätta om två av dem iaf. så ni orkar läsa :D

För det första har jag gjort ett prov i Business som jag tror gick bra. Sen är frågorna lite luriga så man kan missförstå dem ganska lätt men som sagt tror att det gick bra.

Sen har jag haft en rolig astronomi lektion. Det kom en annan lärare som hade en metioritsamling. Han visade och pratade om den i 20 min inför klassen. Han sa att man fick komma och titta närmare på dom på rasten. Såklart gick jag rakt in och utnyttjade varenda minut av rasten med att prata med han. Konstigt nog var jag den ända som gjorde det. Hur kan man missa den chansen?

Jag fick känna på dom och han berättade mer om dom. Han visade bilder på datorn hur dom såg ut genom ett mikroskop verkligen skoj. Han hade ett 40 tal olika stora och små och alla hade sin egna historia och han visste allt om dem. Han hade en från sverige med hög nickelhalt som var väldigt unik och väldigt fin. Sen hade han en som kostade $2000 per gram. Den var stor som ett gruskorn och låg bakom en glasskiva. Vår lärare sa efteråt att det var en av de mest kompletta samlingarna som han visste om. Samligen kostade nånstans runt $9000. Och jag har rört ca 30 av dem! Vilken grej egentilgen. 


Det var skoj att få skriva av sig lite och berätta!

Ha det så bra alla!

 


Kommentarer
Postat av: Faster Ing-Marie

Hallå Pontus, det är alltid roligt att läsa din blogg!! Kan tänka mej att det var spännande med dessa "stenar" jag förstår inte heller varför det bara var du som var nyfiken, jag hade stannat rasten ut också! Kram!

2008-10-21 @ 07:36:24
Postat av: Elin

Haha! Det låter som en jätterolig dag, för en lite nörd som du! :P



Kul för dig att uppleva så mycket som du inte hade förväntat dig (för jag antar att kolla på metioriter var inte någon du trodde att du skulle se)!



PUSS&KRAM!

2008-10-21 @ 08:49:39
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Robban/Cattie&Lisa

Hej Pontus, härligt att läsa om att allt går så bra!

Just nu sitter vi på ett sjukhus i Århus, Danmark. Vi har precis opererat Lisa för hennes trattbröst och det har gått bra. Vi hoppas på att få åka hem på fredag men det återstår att se. När Lisa blir lite piggare så får hon självskicka en hälsning. Hoppas detta kommer fram utan mailadress då vi använder oss av sjukhuset bredband.

2008-10-22 @ 11:20:44
Postat av: Lise-Lotte

Klart vi orkar läsa! Det är jättekul att följa din tid i LA, och du berättar så bra om din vistelse där. Ha det fortsatt riktigt bra!



2008-10-22 @ 16:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0