En dag fylld av eld

Ytterligare en måndag har passerat och det känns bra måste jag säga, måndagen är den tuffa dagen resten är en behaglig resa.

Efter att ha pratat med mamma och pappa på skype idag gick jag upp och skulle ta en dusch, tyckte det var konstigt ljus inne i badrummet tittade ut genom fönstret himmlen var röd/brun tänkte va fasen det såg jätteläskigt och jättehäftigt ut. Åkte till skolan och det såg ut som en gammal Dinosaurie plansch vi hade på lågstadiet kom jag ihåg. Med stora berg och en röd hotfull himmel. Med ända undantaget att det inte fanns några dinosaurier. När jag kom fram till skolan frågade jag en tjej som heter Janet vad det var för brand. Hon förklarade perfekt att det var så kallade "Santa Ana Winds" som kommer från öknen och att det gör att bränder sprider sig väldigt lätt. Så mycket tågtrafik och stora delar av motorvägar har varit avstängda idag så många hade problem att komma till Moorpark så det var långt ifrån fulla klasser idag. Vet inte om ni kommer höra detta på nyheterna men det brinner rätt mycket lite här och där i hela Californien nu men två stora bränder i Norra Los Angeles ganska nära där jag bor det var visst 25 skolor som hade stängts.

Nu ska jag fira att måndagen är slut med ett avsnitt av Färjan och en vanlijmuffins brukar vanligtvis ta en halv men ikväll så kurrar magen lite extra så det blir en hel :D Så gott!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Pontus!

Brinner det än? Vi har inte hört något på nyheterna om bränderna här.

Här är det också eldfärger när man tittar ut,men det är bara alla höstlöv.

Hur går det med Nicols bil, är den färdigmålad och körklar?

Kramar mamma

2008-10-15 @ 07:14:43
Postat av: Faster Ann-Katrin

Hej Pontus!

Nyheterna i går kväll (14/10) handlade mycket om bränderna i LA så vi undrade just var någonstans du befann dig i detta. De sa också att vissa delar av Kalifornien var katastrfofområden så det är skönt att man gå in här och få se att allt är ok med dig. Tycker att du blivit lite lik Johans Milton, ständigt hungrig



kram

2008-10-15 @ 14:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0