YES! Det vart mitt i prick!

Idag var det först skola bara en lektion. Det är bara 3 lektioner kvar av engelskan känns fantastiskt bra. Jag har gjort alla uppgifter färdigt så det är bara glida i mål där nu. Sen var det hem och logga in för att välja kurser till näste år. Det är upplagt på så sätt att dom som har läst mycket kurser får välja först sen går det neråt. Dom gör så för att dom som behöver en specifik kurs för att bli klar med sin utbildning med all säkerhet får den. Var därför lite orolig att jag inte skulle få det jag vill ha men det fick jag och på bästa tiderna med så jag är så glad.

Nästa år blir det allt läsa

International Business
Marketing
Business English
Speech

Sen får man inte glömma bort att jag ska börja träna på gym efter jul också så det blir en mycket lärorik och spännande vår ser det ut som :D

Jag har hört att vintern kommer med stormsteg i Sverige nu. Jag håller koll på vilket väder det är några gånger i veckan via en webkamera som är uppsatt i hamnen i Motala som man kan se live på internet. Vill ni kika och titta vad jag pratar om är adressen:  http://194.68.222.22/view/index.shtml väldigt mycket bättre än SMHI.

Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: mamma och pappa

Grattis Pontus!

Vilka intressanta kurser du ska läsa! Det blir säket jättebra. Kul att du får de kurser du vill, men du är ju alltid på G och då är det lättara att nå sina mål.Bra att träna på gym också så du håller formen när du kommer hem.

Kramar

2008-11-26 @ 07:17:48
Postat av: Sofie Lindell

Hej!

Börjar oxå närma mig mållinjen. Fick klartecken av min handledare i går att mitt arbete kommer vara med i opponeringen v. 50. Har bara några småändringar kvar, sen är jag klar med min lärarutbildning. Blandade känslor måste jag säga, förut visste man vad man skulle göra, nu går jag en mer oviss framtid till mötes. Lärarjobben finns inte i överflöd direkt. Nåväl. Dina kurser låter mycket intressanta, men svåra!! Jag kan inte låta bli att dra paraleller med mitt år i USA. Jag fokuserade på lite andra saker (shopping, gå ut på krogen osv). Nästan så man skäms.Jag är mycket imponerad av dig! Du känns otroligt motiverad och ambitiös och det gör att man kommer långt.

Gymtäningen låter bra, det finns mycket gott att äta.

Ha det så bra och sköt om dig!!

Kram Från ett kallt och snöigt Sandviken

2008-11-26 @ 08:24:19
Postat av: Faster Ing-Marie

Hej Pontus, vad kul att se en webkamera i vår hamn, tänk att det ska vara en "amerikanare" som ser sånt. Jag håller med dom föregående kommentarerna du är så duktig, det var Sofie också när hon var där inte ska hon skämmas, hon klarade av ett hushåll och tre barn jättebra.

Kram från ett blaskigt Motala (det syns på webkameran, nu kan ingen lura dej med ett vitt landsskap.)



2008-11-26 @ 15:24:22
Postat av: Elin

Grattis! Åh, vad kul för dig! Jag är hlad för di skulle att du fick det du ville! PUSS&KRAM!

2008-11-27 @ 13:52:49
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: The Postman - Billy The Kid

Tjaba! dät var ätt tagg sän jak var här. män jak tykker dy har glömt svänskan, SYND!

PS!Ta hand om dina gäster som kommer snart!!

2008-11-27 @ 20:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0