Vad har hänt sen sist?

Sen sist jag skrev har det hänt lite småsaker. Inget stort direkt men några roliga grejer har jag hunnit med. Jag har shoppat ett par snygga beigea (svårstavat ord) byxor och ett par fina svarta snyggskor. Är otroligt nöjd över mina köp känns som jag kommer ha stor nytta av dem. Här ska jag främst ha dem till när Jonathan har sin Eagle Scout of Honor det är en cermoni när han blir det högsta man kan uppnå inom scouterna i USA så det är en står dag. Han får brev med äkta signaturer från presidenten och guvenören och även Svenska kungen om han har lite flyt. Sen måste jag också ha fina kläder till Thanksgiving. Som är något gång i november. Snälla fråga inte vad det är för jag vet inte själv det riktigt.

President valet är imorgon och det märks. Majoriteten av männskorna har en lite knapp med Obama eller Mc Cain. Väldigt många har också skyltar i sin trädgård. När man åker på gatan så står det folk och viftar med skyltar som det står " tuta om du vill ha Mc Cain/Obama som president" osv. Det är kul i Sverige är alla väldigt blyga för vad de tycker här är det mer att man ska försöka övertyga så många som möjligt att tycka det man själv tycker.
 
Det händer mycket skoj i skolan fick bland annat en lektion i Aktiekunskap före lektionen i business av en klasskompis som heter Adrian. Han förklarade och visade hur allt funkade med statistik mm. Han visade sin websida där han handlar och säljer under över en halvtimme. Han gav många bra råd och förklarade som en 22 åring utan krångliga ord och invecklade termer. Det händer så mycket grejer här hela tiden känns det som men mycket av det som händer är svårt att förklara eller berätta om i ord så det ska bli förståligt. Jag ska också använda kameran lite flitigare så ni får se lite kort.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan!

Så otroligt kul det måste vara att uppleva detta stora, betydelsefulla val!

Det måset även vara härligt att uppleva kulturen- den skiljer sig ju en aning från den svenska..!

PUSS&KRAM!

2008-11-04 @ 08:44:37
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: oscar

Tjena lite avundsjuk är man allt;)

Har du sett Jay Leno än?

Ha det bra!

Oscar

2009-01-06 @ 21:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0