Halloween

Idag har det firats Halloween här i USA. Folk har klätt ut sig till allt möjligt det är inte som i Sverige där man ska klä ut sig till nått läskigt. Här kan du vara vad som helst. Peter Pan, Björn, Ängel osv själv klädde jag inte ut mig hittade ingen bra kostym så valde att vara neutral som de flesta andra i min ålder.

Jag följde med Nicole till hennes kompis hus där vi skulle fira Halloween. Vi kom överens ganska snabbt att åka och gå en spökvandring eller man gick i ett hus så hoppade det fram saker överallt. Det var skoj men jag kan inte säga jag vart så värst rädd. För det första så är man så förberedd på allt när man går runt där. Sen hade vi också en polis med i vår grupp. Vet inte varför han var med men det var väl inte så vi ungdomar skulle förstöra nått antar jag. Det är få gånger jag har känt mig så trygg som då. Att ha en stor ameriansk polis med pistol och hela kittet med sig när man går runt i ett läskigt hus med massa monster skapar ett visst lugn.
 
Sen åkte vi hem till Nicoles kompis igen och grillade marshmallows när dom var klara la vi dem tillsammans med en chokladbit mellan två kex detta kallades smores och det var så gott. När vi satt och grillade kände jag mig lite räddare. Anledingen till det var att vi såg 4 stycken Black Widows spindlar i hans trädgård. Spindeln heter Svarta Änkan på svenska och är en av världens absoult giftigaste spindlar. Blir du biten är det bara full fart till sjukhuset som gäller annars kan det vara kört. Så det var lite läskigt när man visste att dom fanns i närheten när vi gjorde smores. Men man kunde släppa det efter ett tag eftersom vi hade en eld och satt på stolar på ett betongfundament så det var ganska lugnt. 

Bilden är på en Black Widow. Nicole tog kort på den vi såg men bilden vart så suddig så lägger upp den här istället. 

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fy vad läskigt med spindlarna, spindlar är ett av de värsta småkryp jag vet. När jag var liten drömde jag mardrömmar att det fanns spindlar i sängen, (vanliga inte svarta änkan)!

Är det allhelgonahelg i USA också denna helg, när man hedrar alla "helgon",tänder ett ljus och/eller smyckar gravar för nära och kära?

Vi ska gå till kyrkogården nu och tända ljus för morfar och farfar.



Kramar från mamma

2008-11-01 @ 09:21:49
Postat av: Lise-Lotte

Smores - det låter som nåt för mej! Jag gillar grillade marschmallows (är dom som du grillade lite lika dom man kan köpa här eller?) och sen är jag väldigt svag för choklad, kan det bli bättre? Det måste vi göra när grillen är på i sommar! Spindlarna däremot, kan jag mycket väl vara utan! Kul att höra att du har det så bra, jag följer din blogg!

2008-11-01 @ 18:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0