En månad kvar till jul!

Här är allt bara bra som vanligt. Jag har precis kommit hem från skolan. Jag är alltid lite föriktig när jag går in och låser upp dörren, för ibland händer det att några av dem har gått och lagt sig. Inte denna gången dock! Låser upp dörren och öppnar då helt plötsligt 195 cm Rick hoppar fram BHU!! Det var längesen jag vart så rädd och han tyckte det var jätte skoj.

Har gjort ett prov idag det är luddigt frågor så svårt och veta om det gick bra eller inte men det kändes hyfsat i alla fall så det gick nog bra. I helgen har vi inte gjort nått speciellt har vart på sista bandtävling som firades med tårta och tal väldigt osvenskt och väldigt kul. Annars har jag läst och skrivit på en uppgift som läraren tyckte var jättebra så det är jag glad över.

Imorn ska jag välja kurser fick reda på idag att management klassen var stängd. Dom har stängt ner ganska många klasser som inte varit så värst lönsamma och för att ekonomin är dålig nu så stängde dom ner dem och sparar pengar. Det kanske var tur ändå om det är en klass som inte är lönsam måste det betyda att det är få som vill läsa den vilket i sin tur kan vara för att den inte är så värst bra. Så nu blir det marknadsföring istället hoppas jag.

På torsdag är det Thanks Giving här. Vad man firar exakt håller jag på att räkna ut men man äter mat med familj och släktingar och det låter trevligt. Vi ska upp till deras stuga i Crestline och det 'är något att se fram emot. Pappa, Mamma och Bror knackar snart på dörren här det ska bli så kul att se dem det var ju ett tag sen trots att det känns som det var nyligen jag åkte. I jul planeras det att åka upp till Crestline också så det är en ganska stor chans att vi får en vit vinter här också. Med ändå skillnaden att man kan åka ner för berget och bada efter man har dansat kring granen!

Skriver nog lite mer imorgon om kursvalen det blir spännande och se!  

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Pontus!

Vi ser också fram emot att få träffa dig och ta del av din "vardag" i USA. Fira en amerikansk jul samt få tillfälle att åka till San Francisco i din cab... osv.

Kramar mamma

2008-11-25 @ 09:12:17
Postat av: Faster Ann-Katrin

Hej Pontus

Här har vintern kommit med stormsteg, snö och lagom med minusgrader. I östra delen av sverige där Jimmy bor är det däremot mer än vinter, massor av snö, ingen ström, inga bussar och ingen pendel. Är det som det brukar vara så regnar det nog om några dagar och då är ju allt som vanligt igen mörkt och trist för säga vad man vill om snö det blir lite ljusare ute. När du räknat ut vad man exakt firar med Thanks giving kan du ju berätta det, jag undrar faktiskt också. Hoppas nu du får kurser du verkligen vill läsa. Nu måste jag jobba vidare snart är det matlådan som gäller



hej för den här gången

A-K

2008-11-25 @ 11:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0