Eagle Court Of Honor

Nu är slitet över för förberdelserna inför Jonathans Eagle Court Of Honor. Alla har sprungit runt som yra höns i flera dagar här. Jag kallade det ett organiserat kaos och alla höll med om att det var exakt rätt ordval för de senaste 4 dagarna. Nu är det över har tagit en dusch sitter i mjukisbyxor och t-shirt och äter massa jordgubbar och mango som vart över från festen. Livet är rikigt hårt ibland ;)

Annars har det inte hänt så mycket här vart i skolan och klippt mig. Frisören hon frågade om jag ville ha kort eller lång frisyr. Jag råkade säga kort och lättskött poff så var nästan allt hår borta med en trimmer.

Idag hade vi frukost med pannkakskalas här först 22 personer. Så det var mycket pannkakor som skulle göras. Sen Fixade vi ordning lokalen. Sen klockan 2 var det dags för cermonin det var väldigt strikt och amerikansk. Började med en bön för amerika, för alla scouter och soldaterna i Irak. Sen nationalsång följt av en liten "ramsa" (Så fel ord!) om hur mycket man älskar amerika och Gud. Jag stog och lyssnade och försökte förstå vad det betydde. Sen var det tal från alla möjligt slipsklätt folk. Sen var det dags för själv överräckandet av medlajen som visar att man är Eagle Scout. Efter det fick föräldrarna till de 5 killarna gå upp och hålla tal om hur stolta de var över sina söner. Måste säga att att det är roligt att se hur allt funkar här det är så olikt Sverige på alla sätt.  

Sen var det ett middag med efterätt. Där man pratade med alla kollade på bilder och annat som varje kille lagt upp på sitt eget bord. 

Bilden under är på mig som de flesta säkert ser. Sen har vi Jonathan, Nicole och Christopher.  




En påminnelse till alla! Var vänlig pessa inte ner ett barn i en lite plastlåda och sätt på locket!



Jag, (Uncle) Danny och lilla Denica


Kanske ska informera lite om bränderna som härjar här. Personer här bryr sig inte så mycket eftersom det händer varje höst. Men det brinner ganska långt bort från där jag bor. Fast igår blåste det aska till oss fast det var rätt blåsigt ute. Annars har man känt en lite lukt och det är det ända som jag märkt av bränderna


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, jag är så glad för dig att du får vara med om så mycket roligt under din resa! Det känns som det är standard-frasen jag skriver som kommentar, men det är sant!

PUSS&KRAM!

2008-11-17 @ 08:57:13
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Faster Ann-Katrin

Hej Pontus!

Jätteskönt att höra att du bor en bit ifrån alla bränder. Idag när jag var ute och åkte bil så hörde jag på P1 och hela vägen mellan Mjölby och Motala pratades det om bränderna i LA. Många var helt utan hus och andra var evakuerade och visste inte om de hade något hem. Här är det en fin vinterdag, termometern är på nollan och solen står högt på himlen. Det händer annars inte så mycket, jaa du vet, äta, jobba och sova. Snart är det jul och då får vi några dagar ledigt en del mer än andra (jag 5 dagar och Leif 18)



kram från A-K

2008-11-17 @ 14:04:46
Postat av: Martin Wärn

tja pontus! allt bra i staterna, nästan så man kan svara på den frågan åt dig när man läset din blogg :P skulle va kul att se lite fler bilder från där du befinner dig. har också märkt i några inlägg att din svnska har försämrats, haha! Ha det bra i USA, hörs!

2008-11-18 @ 08:51:11
Postat av: mamma och pappa

GRATTIS, på namnsdagen (den 20 november). Hoppas det blir en riktigt bra dag med vackert väder, förutsättningarna är goda i LA. Här är det mörkt, regnit och blåsigt. Ser fram emot 1:a advent så man kan sätta fram ljusstakarna.

Kramar mamma och pappa

2008-11-20 @ 07:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0