Barack Obama!

Nu har det precis avgjorts. USA:s nya president är Barack Obama som ni säkert alla vet. Men jag tror inte alls många av er är vakna nu när jag skriver detta så jag kan alltid säga att JAG VISSTE DET FÖRST! Om 11 veckor ska han svära presidenteden och då blir han officiellt USA:s president och därmed världens mäktigaste man.  

Jag har suttit framför tv:n i 3-4 timmar nu och det har varit kul att följa valet. Fast inte speciellt spännande efter Obama tog hem Pennsylvania som var en rikitg nycketstat, efter det har frågan mest varit med hur mycket han ska vinna med. Just nu har han säkrat förkrossande 324 election votes mot  McCains124 election votes. Det var kul att följa det här ifrån USA och alla ser det som en otroligt stor historisk sak att en svart man blir president. En del jämför det med när USA vann andra världskriget och då förstår man vilket grej det är.  

Nu ska jag plugga lite till provet imorgon sen blir det att sova. Men först ska jag se talet av USA:s nya president BARACK OBAMA!


Kommentarer
Postat av: Faster Ann-Katrin

Kul att rätt man blev president tycker jag, faktiskt har jag hållt lite på honom även jag inte är särskilt insatt i vad han står för eller inte står för jag har nog bara tyckt att han ser sympatisk ut. Jag hörde hans tal här i Sverige 05.30 i morse, det var svårt att höra vad han sa med allt jubel i bakgrunden. Förstår att det är stort där borta med en färgad president. Här är det dimma så man kan bara se ngn meter framför sig, termometern är runt nollan, mörkt ut så du förstår att livet leker.

Ha det bra och kram från faster hoppas provet går bra.

2008-11-05 @ 19:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0