Roadtrip och det stora klippet

Nu har jag precis gatt upp ur sangen trott och sliten eftergardagens bravader. Jonathan skulle gora ett fysikprov i Irvine sa jag och christopher foljde med. Nar vi kommit fram till skolan (UCI) sa lamnade vi Jonathan vid bibloteket sedan visade Christopher mig runt pa denna enorma skolan (han studerar ocksa dar). Sedan tittade vi pa hans nya studentlagenhet som han ska dela med 3 andra killar jattefin!

Sedan hamtade vi Jonathan och akte mer soder ut till Uncle Danys hus. Han var inte hemma sa vi halsade pa hans fru Monica och akte vidare till hans foretag VLT (visual lighting technologies) han visade runt oss och jag tyckte det var jatteinterssant. Sedan akte vi tillbaka till hans hus och lekte med deras oerhort energifyllda 3 ariga son Axel. Efter nan timme sa kom Dany hem. Han fragade om jag hade sett solnedgangen vid havet och nagra surfare an. Som tur var hade jag inte det. Han tyckte det var forskrackligt och sa att vi skulle aka direkt!

Men innan vi akte visade han oss sina bilar och vilka bilar det var!! Det var en sprillans ny Audi som hade alla funktioner man kan tanka sig! Sen hade han en ny minivan med alla olika funktioner i med t.o.m automatisk stangning av dorrarna!!. Han hade ocksa en jattefin T-bird Cab, rod saklart. Alla ni som har sett Grease filmen vet vad jag pratar om! Till sist hade han en Ford fran 1940-talet som hans far kopte nar han var 15 ar. Den bilen var jattefin!

Just det stranden!! Vi akte ner dit och det var helt otroligt vackert. Dany fragade om vi ville ha middag pa en resturang som lag ute pa en pir. Det kunde man bara inte tacka nej till. Det var en popular resturang men efter lang vantan fick vi ett bord. Sen kom menyerna och hogst upp stog det "Local Shark" jag vart sa nyfiken sa jag bestallde det och vilken vinstlott det var. Konsistensen var lite mittemellan flaskkott och fisk och jattegott. Den bakade potatisen till var ocksa helt enormt god. Jag tror inte ni "hajar" vad bra vi hade det nar vi satt dar!

Nar vi var klara och hade kommit hem till dem igen sa var klockan mycket sa vi borjade var langa fard hem. Det ar ganska fantastiskt att man kan sitta och aka 100km/h i flera timmar och anda vara i samma stad. Jag kom hem trott men oerhort lycklig och somnade direkt nar jag la huvudet pa kuden.

Just det icke att forglomma! Jag har ju snaggat haret med! 3mm skont som bara den. Catharina klippte bade mig och Christopher och det gick snabbt och enkelt. Tycker verkligen om den har frisyren om man nu kan kalla det frisyr.

Kommentarer
Postat av: martin wärn

tja, har oxå funderat på att snagga mig kan du skicka en bild på hur du blev :P

2008-07-16 @ 23:11:32
Postat av: Robin Stark

hallå där schtekar-pontus i staterna.^^ Låter som om du har det riktigt bra där borta och jag kan meddela att här flyter allt på som vanligt. :)

Du får gärna lägga upp lite bilder i din blogg med så man får se lite av vad som händer där. ;)



Ha det gött!

2008-07-16 @ 23:46:47
Postat av: Pontus

det ar pa vag sa fort jag far min laptop sa kommer bilder!

2008-07-17 @ 02:14:20
Postat av: Philip C. N

Trevligt att följa dina bravader här på internet måste jag säga. Verkar dessutom som om "Pun-man" har fått sig en konkurrent, den där med hajen var inte att leka med. (Flaskkött lär förresten vara ganska svårsmält!)



Anyhow, som man lär säga där du befinner dig, du får ha det bra där borta i väst. Hälsa Foley.







Så är bestämt.

2008-07-17 @ 15:37:55
Postat av: Sajmon

Tja på dig

Verkar som en riktigt najs trip du har dratt igång, blir riktigt sugen på det jag med.

Rock on!

2008-07-17 @ 15:49:01
Postat av: mamma och p

2008-07-17 @ 17:43:12
Postat av: mamma och pappa

Vi njuter med dig. Hälsa alla!

Kram mamma och pappa

2008-07-17 @ 17:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0