Earthquake!

Okej, har precis upplevt min forsta jordbavning har for 5 min sen. Med allt vad det innebar huset skakar, fonstren skallrar osv. Det var en ganska stor ocksa nanstans strax over 4 pa Richterskalan centrum var det 5.8 . Dvs det skakar sa du kanner det helt klart men inte sa att vaser pa bordet vippar och sa vidare. Skvalvet varade i kasnke 20 sekunder och jag satt och log hela tiden. Annu en upplevelse!

Just nu ar vi i Crestland. Ligger hogt upp pa ett berg. Superlackert, vi har inte gjort sa mycket an spelat lite billjard och sovit ar det vi har hunnit med. Idag ska vi ta en runda i den lilla staden som ar har.


Igar kom min dator ocksa olyckligtvis efter vi hade akt men nu har jag fatt den i alla fall!


Igar var jag pa Moorpark och talade med en kvinna om vilka kurser jag kunde ta. Hon avradde fran journalistkursen eftersom den var svar och man maste va bra duktig pa engelska for att klara den. Eftersom jag inte kom in pa den vanliga engelska kursen sa far den bli English as a second language. Svenska som andra sprak och den sista kursen pa det. Jag tror att det blir superbra for det ar mindre grupper och valdigt bra larare tydligen. I efterhand tankte jag att man kan ju aven fa mycket kontakt med folk runt om i hela varlden och det ar ju bra om man ska ut och resa mer!


Kommentarer
Postat av: Faster Ann-Katrin

Vad skönt att höra ifrån dig, hörde igår kväll om jordbävningen på nyheterna.

2008-07-30 @ 11:48:25
Postat av: Jörgen

Tjena Pontus



Läste lite om vad som händer och du verkar gilla läget det är bra.Eftersom du inte kom in på engelskan måste du smila in dig på den högre tenniskusen,jobba på så hörs vi.

2008-07-30 @ 13:44:32
Postat av: Elin

Jag lovar att det kommer att bli så bra med alla kurser! Det är ju skönt att du kunde prata med någon som kan lite mera om det! Hoppas att allt är bra! När du kommer hem MÅSTE vi höras på skype! Kyssar!

2008-07-30 @ 14:09:41
Postat av: mamma och pappa

Phu!

Det kändes bra att få prata med dig i telefon i natt! Tur att ni var på "RÄTT plats" under jordbävningen.

Kurserna i skolan kommer att bli jättebra.

Nu är vi hemma igen så du kan ringa när du vill!

Kramar mamma och pappa

2008-07-30 @ 21:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0