Datordagen

Idag ska vi bestalla en laptop at mig fran DELL. Jag och christopher har fixat en dator som vi troligtvis ska bestalla ikvall nar Rick kommer hem. Det har allt jag kan onska mig den ar snabb, den ar snygg, den har en inbyggd webcam och den ar billig. 721 bucks gick det hela pa vilket jag tycker ar uberbilligt for det jag far. Sa annu ett bra kop, borjar forsta varfor jag ska bli affarsman ; ) 

Natt som inte gick lika bra var att fa ett Social Security Card. Det ar ett kort jag ska ha for att fa jobba pa skolan dar jag ska plugga. Jag hade fyllt i alla papper ratt och sa men problemet var bara det att han inte vill ge mig natt kort nar jag inte var garanterad ett jobb! Sa jag maste forst till skolan fixa natt form av bevis sen tillbaka och fixa kortet och sen tillbaka och fa jobbet. Mycket spring eller akande med bil menar jag.

Haller ocksa pa att plugga till korkort jag ska inte saga att det ar latt forens jag har klarat provet. Men jag har skrattat lite nar jag har last pa till det. Det star till exempel:

*Att det att man inte ska lamna barn under 12 kvar i bilen for manga timmar for att dom kan ma daligt over varmen.
*Runda inte nedfallda bommar vid jarnvagar
*Man kan flyga ut genom framrutan om man kor riktigt fort, krockar och inte har bilbalte.

Nu ska jag ner och dricka natt (det ar jattevarmt). Hur varmt det ar vet jag inte. Alla har ar ganska ointeresserade eftersom det ar samma vader hela tiden. 

Pontus 



 

Kommentarer
Postat av: martin wärn

tja pontus!

gött att höra att resan gick bra och att livet leker ;) blir faktiskt riktigt sugen på att åka över till staterna ett år jag med men skulle aldrig klara av att lämna lollo :P du får ha det så bra och höra av dig om du får nytt mobil nummer eller e-mail adress eller nåt!!! kommer garanterat att följa denna blogg och komentera mera :P



ha det fint //gamla klasskompisen ;)

2008-07-15 @ 19:55:54
Postat av: The Postman - Billy The Kid

Nämen hallå där!

Kikade in och hittade dig här, men va kul du ska,

på andra sidan pölen. Men du får ju inte glömma bort att spela skjortan av boy´sen i bowlinghallen.

Visa dom allt vad jag har lärt dig..hehehe..

//Ha det så bra, så tittar jag in här snart igen...

2008-07-15 @ 21:50:19
Postat av: Pontus

Kul att manga laser bloggen det ar jatteskoj att lasa alla kommentarer!



Ja Billy jag har kollat upp och det finns nan slags hostturnering i bowling som verkar spannande ska nog testa den

2008-07-16 @ 20:31:11
Postat av: Ronja

Hej Pontus!

Kul att allt rullar på och att du har kul. Bra idé att skaffa en blogg så man kan läsa o kommentera utan att behöva ställa alla frågor som skulle kännas för dig kom om och om igen :P

Hoppas du fortsätter trivas och så syns vi i Februari :) Ha det bäst, så hörs vi snart igen kram Ronja

2008-07-17 @ 12:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0