California Driving License

Toppen, fatastisk, underbar ja det finns många fina adjektiv som kan beskriva denna dag. Dagen började med att jag åkte buss till Moorpark där jag hade min klass i Social Psychology. Jätteskoj och läraren är enormt bra han kan verkligen det han pratar om. Ganska lycklig åkte jag hem tog en snabb dusch och tittade på mailen och fixade pappren inför uppkörningen. Sedan åkte jag och Catarina till Ventura för att köra upp för körkort. Jag körde dit åkte bl.a Highway 101 världens mest traffikerade motorväg funkade perfeket. Ska tillägga att det inte var så mycket trafik den tiden jag åkte men andå sikken grej!

Tid för uppkörning. Svårt att veta hur svårt det skulle vara och vad man kunde förvänta sig. Hade hört att dom tar bort poäng för t.ex om man inte har foten vid bromspedalen när man passerar en korsning och sånna skumma grejer. Så jag var faktist rikigt nervös mer nervös än när jag tog mitt svenska körkort i alla fall. Uppkörningen var inte enkel, långt ifrån massa filbyten och hålla koll på det mesta men det gick vägen. Jag har inte varit så glad sen när jag spöade brorsan i tennis första gången ;)

Sen kom jag hem slängde i mig mat sen skulle vi åka och titta på bil en Chevolet Sebring Cab. Var dock inget bra Rick fattade ganska snabbt att de ställt om hur långt bilen hade gått och därför hoppade vi det köpet direkt. På vägen hem tog vi en om väg. Vi åkte en lång sträcka på Sunset Blvd där alla kädisar äter på resturang och går runt. Sedan åkte vi förbi Beverly Hills Hotel. Sedan vidare förbi UCLA världen kasnke mest kända univerietet och enormt stort. Fortsatte vidare längst med kusten till Malibu med ett superområde där de rikaste bor sen vidare hem till oss. Mycket trevlig tycker jag det va trots att jag inte hittade en bil denna gång heller.


Kommentarer
Postat av: Elin

GRATTIS!! Det är så roligt för dig! Jag bara ler av att veta hur bra du har det! Åh, grattis en en gång! Puss och kram!

2008-08-21 @ 08:58:31
URL: http://kaffeelin.blogg.se/
Postat av: Faster Ing-Marie

Grattis Pontus, vad kul att du klarade körkortet, bil hittar du säkert snart också!

Det låter spännande med alla kändiskvarter, vad mycket du får se och uppleva.

Jag rinde och läste upp detta för Din Farmor som tycker du är såååå duktig på att skriva och allt Du gör.

Kram // Ing-Marie

2008-08-21 @ 09:08:55
Postat av: Mamma

Grattis Pontus, jag gläds med dig. Nu hittar du säkert en bra bil också.

Kram mamma

2008-08-21 @ 10:06:32
Postat av: Faster Ann-Katrin

Grattis till körkortet nu gäller det bara att hitta en bil som är något att ha, finns det inga Oplar där du bor?



Ha det fortsatt bra

/A-K

2008-08-21 @ 11:08:34
Postat av: nenne

GRATTIS PONTUS :D!! bäst är du!

kraam

2008-08-21 @ 13:22:10
Postat av: gurra

Grattis pontus ! :D

2008-08-21 @ 14:21:32
Postat av: Lise-Lotte

Grattis!



Det var verkligen roligt att det gick bra! Jag hade väl egentligen inte trott nåt annat... Du fixar ju allt med glans tycker jag, för du vill ju verkligen!

Ha det så gott och kör nu försiktigt!



2008-08-21 @ 16:34:38
Postat av: Brorsan

A BIIIIIIIG congratulation to the Californian Driving licens. And soon you will find a car as well. Everything seems to be awsome over there



Take care brother!!

2008-08-21 @ 17:41:58
Postat av: Pontus

Tackar alla. Jo då jag klagar inte på tillvaron här. Har fixat min första läxor nu känns fint :D

2008-08-22 @ 05:55:05
Postat av: emma hansson o viktor martinsson

Grattis till körkortet. Bra gjort ! Kör försiktigt =)

2008-08-23 @ 17:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0